Uçucu madde bağımlısı bir gençte görülen atrial flutter
Makaleler > Tam Makale · 2017
Yazarlar: Sibel BOZABALI, Zülal ÜLGER, Reşit Ertürk LEVENT, Arif Ruhi ÖZYÜREK
Ege Tıp Dergisi, Uluslararası, 2017, cilt 56, ss 145-147
DOI: 10.19161/etd.392821
Özet
İnhalan bağımlılığı, dünya genelinde özellikle genç jenerasyonu ilgilendiren önemli bir sosyal problemdir. Ucuz ve kolay erişilebilmeleri nedeniyle yapıştırıcı maddelerin keyif verici madde olarak inhale edilmelerine oldukça sık rastlanır. Daha önce sağlıklı olan 16 yaşındaki erkek çocuk, karın ve göğüs ağrısı nedeniyle acil servise başvurdu. İzlemi sırasında yoğun bakım ihtiyacı gerektiren semptomatik atriyal flutter gözlendi. Olgunun yoğun miktarda uçucu madde kullandığı öğrenildi. Yapıştırıcı madde bağımlılığının en korkulan sonucu özellikle ventriküler aritmilere bağlı olarak ortaya çıkan ani ölümdür. Burada yapıştırıcı madde inhalasyonuna bağlı olarak ortaya çıkan ve ilk kez yayınlandığı düşünülen atriyal flutterlı bir olgu sunulmuştur. Farklı aritmiler ve myokard hasarı gözlenen genç erişkinlerde inhalan madde kullanımı özellikle sorgulanmalıdır.