Uzun süreli proton pompa inhibitörü kullanımına sekonder gastrik nöroendokrin hiperplazi

Makaleler > Tam Makale · 2018

Yazarlar: Fatma Özge KAYHAN KOÇAK, Sercan SAHUTOĞLU, Bahattin GOKDEMİR, Zeliha Fulden SARAÇ, Sevnaz ŞAHİN, Selahattin Fehmi AKÇİÇEK

Ege Tıp Dergisi, Uluslararası, 2018, cilt 57, ss 244-246

DOI: 10.19161/etd.416055

Özet

Yaşla birlikte epigastrik şikâyetler daha yaygın görülmekte ve bu nedenle proton pompası inhibitörlerine (PPİ) yaşlılarda daha sık başvurulmaktadır. PPİ tedavisi, zararsız olduğu yönündeki algı nedeniyle uygunsuz doz ve sürede kullanılmaktadır. Uzun süre PPI kullanımına bağlı ortaya çıkan sık yan etkiler; enfeksiyonlar (Clostridium difficile enteriti, mikroskobik kolit, toplum kaynaklı pnömoni), sindirim ve emilim bozuklukları (vitamin B12, demir, kalsiyum eksiklikleri, hipofosfatemi, hipomagnezemi), kemik kırıkları, akut interstisyel nefrit, demans, kronik böbrek yetmezliğidir. Bu olguda kronik PPİ kullanımının nadir görülen yan etkilerinden biri olan nöroendokrin tümör sunularak uygunsuz ilaç kullanımının sonuçlarına dikkat çekilmek istenmiştir.

Detay görüntüle